Příloha
č. 1 Všeobecných obchodních podmínek
společnosti
Abec,
s.r.o., IČ: 27562891, se sídlem Veletržní 246/5 , 170 00 Praha 7,
která je společností zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským
soudem v Praze oddíl C, vložka 113916.
(dále jen pod označením „prodávající“).
Reklamační
řád
Tento
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek
(dále jen pod označením „VOP“). Pojmy, které jsou užity
ve VOP a jejich význam platí i pro obsah tohoto Reklamačního řádu.
Reklamační
řád je k dispozici v provozovně prodávajícího nebo na webové adrese:
www.holici-strojky.cz.
Všeobecná ustanovení
Reklamační řád byl
zpracován dle příslušných ustanovení zák. č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník (dále jen pod označením „občanský zákoník“) a
zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
Reklamační řád se
vztahuje na zboží prodávané prodávajícím, u kterého jsou v záruční
době uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady.
Kupující je povinen se
seznámit s VOP včetně Reklamačního řádu, a to způsobem a za
podmínek stanovených ve VOP. Nejpozději uzavřením kupní smlouvy a
převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s níže uvedeným
Reklamačním řádem. V případě, že zboží není odebráno kupujícím
osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho předání prvnímu
přepravci, není-li kupujícím spotřebitel. Pokud je kupujícím
spotřebitel, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho převzetí
kupujícím od přepravce.
Na
žádost kupujícího poskytne prodávající záruku písemnou formou (tj.
vystaví záruční list). Záruční list obsahuje obchodní firmu
prodávajícího, jeho IČ a sídlo. Umožňuje-li to však povaha věci,
vydává prodávající namísto záručního listu kupujícímu doklad o
zakoupení zboží obsahující uvedené údaje (tj. faktura, nebo
prodejka)
se všemi právními předpisy požadovanými údaji pro uplatnění záruky
(zejména označení zboží, délce záruky, ceny zboží, množství zboží,
sériového čísla, apod.). Pokud
je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v
záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované
záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým
je možno uplatnit nároky z ní plynoucí a že poskytnutím záruky
nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží.
Vady zboží
Kupující
– spotřebitel:
Prodávající odpovídá
spotřebiteli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá za to, že v době, kdy spotřebitel věc převzal:
má věc vlastnosti,
které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti,
které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával
s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
se
věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke
kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
věc
odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo
předlohy,
je
věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
věc
vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Spotřebiteli je
doporučeno, aby bezprostředně při dodání zboží překontroloval spolu
s přepravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s
firemním logem, nepoškozenost krabice) podle přiloženého
přepravního listu. Spotřebitel je oprávněn odmítnout převzetí
zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je
např. neúplná nebo poškozená.
Pokud zboží dodané
prodávajícím spotřebiteli nemá vlastnosti uvedené v bodě 2.1., má
spotřebitel právo požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to
není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. V případě, že se vada týká
pouze součásti zboží, může spotřebitel požadovat pouze výměnu
součásti; není-li to možné, má právo od smlouvy odstoupit. Pokud je
to vzhledem k povaze vady neúměrné, především lze-li vadu odstranit
bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné
odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu jeho
součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud
nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo
pro větší počet vad. V takovém případě má spotřebitel i právo od
smlouvy odstoupit.
Pokud spotřebitel
neodstoupí od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového
zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může
požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží. Spotřebitel má právo na
přiměřenou slevu i v případě, pokud mu prodávající nemůže dodat
nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit.
Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu také v případě, že
prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání
nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění
spotřebiteli nenáleží, pokud před převzetím zboží věděl, že zboží
má vadu, anebo pokud spotřebitel vadu sám způsobil.
Má-li zboží vadu, ze
které je prodávající zavázán a jedná-li se o věc prodávanou za
nižší cenu nebo použitou, má spotřebitel místo práva na výměnu
zboží, právo na poskytnutí přiměřené slevy.
Kupující
– podnikatel:
Prodávající odevzdá
kupujícímu zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení. Pokud
nejsou jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a
provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy, jinak pro účel
obvyklý. Při určení jakosti nebo provedení podle smluveného vzorku
nebo předlohy musí zboží jakostí nebo provedením odpovídat vzorku
nebo předloze. Liší-li se jakost nebo provedení určené ve smlouvě a
vzorek nebo předloha, rozhoduje obsah smlouvy.
Pokud zboží nemá
vlastnosti uvedené v bodě 2.7., je vadné.
Kupující nemá práva z
vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením
obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy.
Kupující je povinen,
aby bezprostředně při dodání zboží překontroloval spolu s
přepravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost pásky s
firemním logem, nepoškozenost krabice) podle přiloženého
přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky,
která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je např.
neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku kupující od
přepravce převezme, je povinen poškození popsat v předávacím
protokolu přepravce.
Kupující je dále
povinen zboží podle možností co nejdříve po jeho převzetí
prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství.
Pokud je vadné plnění
prodávajícího podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
na
odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící
věci;
na
odstranění vady opravou věci;
přiměřenou
slevu z kupní ceny, nebo
odstoupit
od smlouvy.
Kupující je povinen
písemně sdělit prodávajícímu, jaké právo ve smyslu bodu 2.12. si
zvolil, a to při oznámení vady zboží, nebo bez zbytečného odkladu
po oznámení vady zboží. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez
souhlasu prodávajícího. Při dodání nové věci je kupující povinen
vrátit na náklady prodávajícího původně dodanou věc, pokud se
s prodávajícím ad hoc nedohodne jinak.
Prodávající je povinen
odstranit vady zboží dle bodu 2.12. v přiměřené lhůtě. Pokud
vady zboží v přiměřené lhůtě neodstraní, nebo pokud kupujícímu
oznámí, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo
odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od
smlouvy odstoupit.
Pokud je vadné plnění
prodávajícího nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
na odstranění vady,
nebo
na přiměřenou slevu z
kupní ceny.
Neodstraní-li
prodávající vadu zboží dle bodu 2.15. včas nebo vadu zboží odmítne
odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny. Nebo
může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit
bez souhlasu prodávajícího.
V případě, že kupující
neoznámí vadu věci včas, pozbývá oprávnění odstoupit od smlouvy.
Kupující nemá právo ze
záruky za jakost, způsobila-li vadu po převzetí zboží kupujícím
vnější událost.
Délka záruky
Běh záruční doby
počíná převzetím zboží kupujícím. V případě, že je prodávajícím
vystavován záruční list, je v něm délka záruční doby
vyznačena. Záruční doba se prodlužuje o dobu trvání reklamace, tedy
o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. Doba
trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění
reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy doby, kdy byl kupující
povinen věc převzít. V
případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje.
V případě výměny zboží
začíná běžet nová záruční doba.
Záruční doba pro
kupujícího, který je spotřebitelem, činí ve smyslu ustan. §
2165 občanského zákoníku 24 měsíců. Tato záruční doba neplatí
v těchto případech:
u zboží prodávaného
za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
na opotřebení zboží
způsobené jejím obvyklým užíváním;
u použitého zboží na
vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží
mělo při převzetí kupujícím;
vyplývá-li to
z povahy věci.
Prodávající
může zákonnou záruční lhůtu pro spotřebitele prodloužit.
V případě
prodeje použitého spotřebního zboží spotřebiteli, činí záruční
doba 12 měsíců.
Záruční
doba pro kupujícího, který není spotřebitelem, činí pouze 12
měsíců. U vybraného zboží je však výrobcem záruka pro kupující,
kteří nejsou spotřebiteli, omezena. Zákonná práva koncového
zákazníka (spotřebitele) tím nejsou nijak dotčena, záruka pro něj
platí dle
zákona.
Je-li obsahem balení
zboží, či předmětem koupě spotřební materiál (tj. cartridge, toner,
tisková hlava, lampa projektoru, baterie, apod.), je životnost
tohoto spotřebního materiálu 6 měsíců, není-li výslovně uvedeno
jinak. V případě sluchátek je jednotná životnost 6 měsíců. Výjimkou
jsou sluchátka, jež byla zakoupena jako samostatný produkt.
Záruční podmínky
Dodání neúplné
nebo poškozené zásilky je kupující povinen neprodleně oznámit
e-mailem na adresu: info@strojky.cz.,
sepsat s přepravcem škodní protokol a tento bez zbytečného
odkladu zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou prodávajícímu.
Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky
nezbavuje spotřebitele práva věc reklamovat, dává však
prodávajícímu možnost prokázat, že z jeho strany bylo plněno
řádným způsobem.
Prodávající nezaručuje
plnou kompatibilitu prodaného zboží a jeho součástí s jinými,
prodávajícím neschválenými součástmi, ani se softwarovými
aplikacemi, jejichž funkčnost nebyla kupujícím výslovně požadována
v písemné objednávce.
Záruka se nevztahuje
na vady zboží vzniklé použitím nesprávného nebo vadného
programového vybavení, nesprávného spotřebního materiálu (viz bod
3.4.), ani na případné škody v důsledku toho vzniklé. Dále se
záruka nevztahuje na vady zboží vzniklé špatnou obsluhou,
neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací,
které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou, nebo poškozením
účinky přepětí v rozvodné síti.
Prodávající nezaručuje
plnou funkčnost aplikačního software ve verzích, které nejsou
vhodné (nejsou vytvořeny) pro objednaný operační systém. Za
případné problémy způsobené omezenou funkčností aplikací, které
tuto podmínku nesplňují, nepřebírá prodávající žádnou zodpovědnost.
Záruka se nevztahuje
na zboží s porušenými ochrannými pečetěmi, informativními
nálepkami, sériovými čísly atd. Pečeti a sériová čísla jsou
nedílnou součástí produktu a nijak neomezují právo kupujícího zboží
užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží
určeno. Je-li kupujícím spotřebitel, nezaniká záruka jako celek,
avšak zaniká právo reklamovat ty vady, které vznikly v příčinné
souvislosti s výše uvedeným jednáním kupujícího.
Dále se záruka
nevztahuje na poškození zboží vzniklá:
mechanickým
poškozením zboží,
elektrickým přepětím
(viditelně spálené součástky nebo plošné spoje),
používáním zboží v
podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je
přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
neodbornou instalací,
zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
pokud bylo zboží nebo
jeho část poškozeno počítačovým virem,
pokud se závada
projevuje pouze u software, u kterého není zákazník schopen
doložit legální způsob nabytí, nebo použitím neautorizovaného
software a spotřebního materiálu (viz bod 3.4.),
zboží bylo poškozeno
nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami
uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
provedením
nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
zboží, které bylo
upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v
důsledku této
úpravy,
při chybně provedeném
upgrade BIOSu, firmware,
zboží bylo poškozeno
přírodními živly nebo vyšší mocí.
V případě, že zbožím
je software, vztahuje se záruka výhradně na fyzickou čitelnost
médií (média nesmí být poškrábána apod.). Okamžikem odstranění
ochranných prostředků (fólie, pečeti, otevření obálky apod.) se
kupující stává oprávněným uživatelem softwarového produktu a
akceptuje licenční ujednání výrobce software.
Práva z vady
uplatňuje spotřebitel u prodávajícího písemnou formou. Místem pro
uplatnění reklamace je adresa: Abec s.r.o., Veletržní 246/5, 170 00
Praha 7. Práva z vady lze uplatnit i prostřednictvím
vyplněného a odeslaného reklamačního formuláře umístěného na
webových stránkách .
Prodávající však může spotřebiteli k uplatnění práva z vady
doporučit jinou osobu určenou k opravě zboží, která je v místě
prodávajícího nebo v místě pro spotřebitele bližším (tzv.
autorizovaný servis). Osoba takto určená k opravě provede
opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a spotřebitelem při
koupi zboží.
Práva z vady
uplatňuje kupující, který není spotřebitelem, v autorizovaném
servise (seznam autorizovaných servisů, u kterých lze reklamaci
vady uplatnit, je uveden na webových stránkách:
www.holici-strojky.cz/servisy.php),
a to písemnou formou. Vyřízení reklamace se řídí podmínkami
autorizovaného servisu.
Kupující je povinen
doložit platnost záruky předložením nákupního dokladu. Pokud již
bylo zboží v minulosti reklamováno, doloží též doklad o této
reklamaci a jejím vyřízení. Na nabývacím dokladu (nákupní nebo
reklamační doklad) musí být uvedeno stejné sériové číslo, jako je
uvedeno na reklamovaném zboží (platí pro případy, kdy výrobek
sériové číslo má). Tento postup je doporučen i kupujícímu, který je
spotřebitelem, pokud neprokáže a nedoloží uvedené skutečnosti
jinak.
Při reklamaci zboží,
které je počítačovým systémem nebo zařízení pro ukládání dat,
doporučuje prodávající kupujícímu zabezpečit si vytvoření
odpovídající zálohy potřebných dat a zabránit jejich možnému
zneužití nebo poškození. Prodávající neručí za případnou ztrátu,
poškození či zneužití dat, která jsou uložena na zařízeních pro
ukládání dat v počítačovém systému.
Zařízení pro ukládání
dat jsou zařízení, jejichž poruchovost je objektivním jevem s
náhodným charakterem výskytu poruch. Prodávající tímto kupujícího
upozorňuje na uvedenou skutečnost a doporučuje provádět
systematické zálohování uživatelských dat na vhodném zařízení
(např. ZIP, CD, flash, apod.). Záruka však tímto upozorněním není
omezena.
Způsob vyřízení
reklamace
Prodávající má právo
odmítnout přijetí zboží k reklamaci v případech, kdy
reklamované zboží, nebo jeho součásti, jsou znečištěné nebo
nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání
zboží k reklamačnímu řízení.
Reklamované zboží by
mělo být důkladně zabezpečeno, aby v průběhu jeho přepravy nedošlo k
jeho poškození. Balík by měl být viditelně označen nápisem
"REKLAMACE" a měl by obsahovat: reklamované zboží (včetně
kompletního příslušenství); prodávající doporučuje přiložit také
kopii nákupního dokladu, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní
údaje kupujícího (zejm. jméno a příjmení/název/obchodní firmu,
zpáteční adresu, telefonní číslo). Bez výše uvedeného je
prodávajícímu znemožněna identifikace původu i závady zboží. Tento
postup je doporučen i kupujícímu, který je spotřebitelem, pokud
neprokáže a nedoloží uvedené skutečnosti jinak.
Zboží předané k
reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (např.
v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady).
Zjistí-li prodávající,
nebo autorizovaný servis, že příčinou problémů se zbožím není
reklamovaný
výrobek (např. počítač), nýbrž:
nekorektní instalace
software (např. operační systém, antivir, apod.), nebo
pokud byla data
poškozena nekorektním chováním některé aplikace (např. počítačové
hry, viry, apod.),
nebo jestliže data
poškodil kupující, nebo třetí osoba,
bude
reklamace kupujícího zamítnuta. V případě, že kupující bude souhlasit
s tím, aby zboží bylo opraveno za úhradu ceny takové opravy
kupujícím, bude kupujícímu účtována cena opravy dle aktuálně platného
ceníku zvoleného autorizovaného servisu.
Je-li kupujícím
spotřebitel, rozhodne o reklamaci prodávající ihned, ve složitých
případech pak do 3 pracovních dnů. Do této
lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby
potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamace,
včetně odstranění vady, bude vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je
možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem.
Podmínkou
pro běh lhůt uvedených v tomto bodě je, že spotřebitel k vyřízení
reklamace poskytl prodávajícímu potřebnou součinnost, tedy zejména,
že prodávajícímu umožnil přezkoumat reklamované zboží. Běh lhůty pro
vyřízení reklamace je pozastaven v tom případě, že prodávající,
příp. autorizovaný servis, neobdržel veškeré podklady potřebné pro
vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající
je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší
možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání
vyžádaných podkladů kupujícím.
Není-li
kupujícím spotřebitel, bude o reklamaci rozhodnuto co nejdříve, dle
možností prodávajícího, resp. autorizovaného servisu.
Kupující
je povinen poskytnout prodávajícímu, resp. autorizovanému servisu,
potřebnou součinnost k vyřízení reklamace.
Prodávající
vydá spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla jeho reklamace
uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace je
požadován, a to e-mailem (na e-mailovou adresu, kterou spotřebitel
uvedl při nákupu zboží) bez zbytečného prodlení po přijetí
reklamace (v případě osobního uplatnění reklamace je toto potvrzení
vydáno ihned). Prodávající také vydá spotřebiteli písemné potvrzení
o tom, jak byla jeho reklamace vyřízena, včetně potvrzení o
provedení opravy a době trvání reklamace, příp. odůvodnění
zamítnutí reklamace, a to opět e-mailovou formou.
O
vyřízení reklamace je kupující informován e-mailem, který uvedl již
při nákupu zboží. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude
po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího. Jinak
prodávající, příp. autorizovaný servis vyzve kupujícího
k vyzvednutí opraveného/nového zboží.
V
případě, že reklamované, příp. nové, zboží nebude vyzvednuto do 10
dnů po vyrozumění o jejím vyřízení (vyrozuměním o jejím vyřízení se
pro tyto účely rozumí odeslání e-mailu ve smyslu bodů 5.6 a 5.7.), je
prodávající oprávněn účtovat při výdeji tohoto zboží částku za jeho
uskladnění.
Při
výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit
doklad, na základě kterého bylo zboží přijato k reklamaci a musí
prokázat svoji totožnost platným občanským průkazem nebo cestovním
pasem.
V
případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel
právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.
Tento reklamační řád
nabývá účinnosti dne 1.7. 2014 a ruší platnost předchozích
reklamačních řádů. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.
|